Unity 3D ve C# çalışmaları devam ederken.. [hep güncel]

Bundan yaklaşık 1 ay kadar önce C# öğreniyorum diye bir yazı paylaşmıştım. O blog yazısının ardından ilk ciddi çalışmamı son bir kaç gündür yapıyorum.

Bu aşamaya kadar Unity arayüzü tanıma, assets, prefab, component gibi tanımlar ve bunların mantığını öğrendim. 3Ds Max ve SketchUp gibi 3d görselleştirme – modelleme programlarına zaten aşina olduğumdan UNITY 3D / 2D arayüzü beynimi aşırı yormadı.

Ancak olay C# derslerine gelince hayatında daha önce 2 satır nesneye yönelik programlama kodu yazmayan bir adam için en başta afallama sebebi oldu 🙂

Biraz derslere kafa verip uygulamalı olarak eş zamanlı şekilde dinleyince ortaya bir şeyler çıkarmanın keyfini gerçekten hiçbir şeyde bulamadım.. Evet, zor olsa da kod yazmak gerçekten harika bir duyguymuş.

Oyun moyun bahane, belki ilerleyen dönemlerde mesleki anlamda bir yazılım geliştirme ya da uygulama içerisinde olabilme potansiyeline ışık tutan bir gelişme oldu bu.

***

Şimdilik değişken tanımlama, if ,else, else if gibi koşullar, metodlar gibi ilk defa duyduğum şeylere derin bir dalış gerçekleştirdim.

Süslü parantez, dik çizgi yapmayı bile bu dersler sayesinde öğrendim (:

Örneğin kodlama dilinde && “ve” anlamı taşırken, || ise “veya” anlamı taşıyormuş.. Gibi gibi gibi (:.

Kod kısmı sanırım bir kaç saatlik daha var. Sonrasında bolca tekrar ve belki de basit oyunlardan bir başlangıç ile devam edecek.

***

Değişik bir şeyler öğrenmeyeli yıllar olmuş.. Sırf bu açıdan bile bu işle bir kaç ay uğraşmak değer.. Belki ortaya birşeyler çıkarmaya başladığımda hevesim daha da artacaktır.

***

Unity3dturkiye.com, Unity Turkiye facebook sayfa ve grupları, forumlar, Udemy kursları, Youtube videoları ve bazı bir kaç blog sayfası üzerinden bu çalışmalarıma devam edeceğim vakit buldukça da bu gelişim sürecine canlı şahitlik edebileceksiniz.

***

22.09.2019 TARİHLİ GÜNCELLEME;

Dersler ilerledikçe yukarıda anlattığım tüm konular adeta birbirine girdi. Neyi nasıl yaptığımızdan çok neden yaptığımızı daha fazla anlamamaya başladım. Ancak bu durum nedeniyle pes etmek yerine belirli bir noktadan itibaren konuları tekrar izleme kararı aldım.

Ve kesinlikle faydalı oldu diyebilirim. Hani bir filmi ilk defa izlediğinizde bazı taşlar yerine tam oturmaz. Daha sonra aynı filmi bir kez daha izlediğinizde ise olaylara bakış açınız daha farklı ve geniş olacaktır. Aynı bu mantıkla aynı dersleri bir kez daha izlediğimde kafamda herşey neredeyse tam anlamıyla netleşti.

Yeni bir blog yazısı ile mimarın günlüğü’nü yazılımcının günlüğü haline getirmemek adına bu yazıyı C# VE UNITY ile alakalı kişisel gelişimime dair notlar ile güncelleme tarihleriyle paylaşıp güncellemeye devam edeceğim. Nereden nereye geldiğimi bu şekilde daha net görebileceğim.

Bu sektöre adım atmak isteyenlere de güzel bir rehber olacaktır böylece..

***

Ayrıca araştırmalarımdan gördüğüm kadarıyla anlatılan ve öğrendiğim kodların sadece o şeyi yapmak için değil benzer mantıkla başka işleri yerine getirmek için de kullanılabilir olduğunu öğrendim.

***

Son olarak sadece tek bir harfin büyük ya da küçük yazılması, hatta bir noktalı virgül veya bir nokta bile fazla – eksik olması / unutulması kodun yapısını değiştirdiğinden tüm herşeyi iptal / berbat edebiliyor. Bu nedenle Visual Studio gibi kodlama programları bazı kelimelerin ilk bir kaç harfini yazdığınızda size öneri kelimeler sunuyor. Bu öneri kelimeleri yani tamamlayıcıları doğru ve etkin kullanmak sizi sonuca daha çabuk – en önemlisi yanlışsız götürüyor.

Herşeyde < bizim çizim işlerinde de olduğu gibi > bir şeyi yapmanın onlarca farklı yolu var. İşin güzel tarafı siz hangisi kolayınıza geliyorsa onu kullanmayı kod yazarken tercih edebiliyor olsanız da, takıldığınız noktalarda (ki elbette olacak) internette kod aradığınızda bulacağınız kodların sizin kullanmaya alışık olduğunuz şekliyle değil de başka türlü yazılması durumları nedeniyle bu farklı uygulama şekillerini de en azından aşina olarak öğrenmek gerekiyormuş.

Leave a reply:

Your email address will not be published.